Cum am ajuns (viu) în PARADIS…

V-am mai povestit despre Insula Elefantului (Koh Chang) și ce impact minunat a avut asupra vacanței noastre. O ieșire totală din cotidian, poate chiar și peste limita de confort, dar într-o manieră de care ne aducem aminte cu drag. Dacă tot eram (probabil) în cel mai frumos loc vizitat până la momentul respectiv, ne-am propus să profităm din plin de fiecare zi petrecută pe insulă și slavă cerului că opțiuni sunt pentru toate gusturile și buzunarele.

Chantal, Cosmin si Florin

După o săptămână de alergat prin toată țara, de un Bangkok superb și sufocant, ne-am decis să petrecem ultima parte a călătoriei departe de agitația urbană, de turiști și tot ceea ce înseamnă comercial. Nu am căutat să avem foarte multe activități, ne-am dorit să profităm de soare, de nisipul fin și apusurile nesfârșite.

Una dintre cele mai populare activități pentru vizitatorii din Koh Chang este snorkeling-ul! Nu puteam rata o astfel de oportunitate. Cu noaptea în cap, o nouă aventură ne aștepta! Island Boat Tour, o excursie către 4 insule din apropiere. Excursia de o zi începe în Bang Bao, cu opriri spre insulele din apropierea Koh Chang: Koh Yak Yai, Koh Rang, Koh Yak Lek și Koh Wai. A fost prima dată când am experimentat snorkeling-ul, cu teamă pentru că îmi este frică de apă sau poate mai mult de teama aricilor de mare. Echipamentul de snorkeling era într-o stare remarcabilă (ținând cont că era inclus în prețul de 20 euro, costul întregii excursii.).

Ne-am ajustat măștile și tuburile și ne-am bucurat de 40 de minute de minunățiile mării. Aricii de mare aveau țepi imenși și fiecare contact vizual îmi crea o senzație de anxietate. Dar am văzut foarte mulți pești colorați, corali de o frumusețe surprinzătoare și lucrurile s-au echilibrat. Am trecut cu brio peste orice teamă sau urmă de îndoială.

Între timp, pe navă, se pregătea un prânz copios… preparate thailandeze, pe bază de curry, orez prăjit. Nu suntem deloc pretențioși, modul de preparare sau poate condițiile de igienă ne-au lăsat semne de întrebare. În final am mâncat și noi, fără probleme ulterioare.

Nu are rost să vă povestesc despre frumusețea locurilor. Toate insulele fac parte din Parcul Național Koh Rang, sunt absolut superbe. M-am îndrăgostit de Koh Yak Lek, cea din imaginea de mai jos… Atât de mică încât puteam să o duc cu mine în valiză, acasă în România. Aici, a fost cel mai bun loc pentru snorkeling. O experiență pe care nu am să o uit prea curând.

Koh Wai este între Koh Rang și Koh Chang, o insulă mare, rustică dacă este să mă iau după cabinele de pe plajă. Se vede că în trecut a fost populată și pregătită pentru turiști, acum totul era pustiu și în paragină. Accesul pe insulă nu a fost permis, autoritățile au oprit (o perioadă) invazia turistică și speră să redea naturii liniștea de care are nevoie.

Spre seară, în jur de ora 16.00, călătoria înapoi spre Koh Chang a fost o adevărată aventură. Ne-am oprit în apropierea unei insule neincluse în tur, o insulă populată în întregime de maimuțe și câțiva turiști le-au aruncat primatelor mâncare în zona stâncilor… spre bucuria animalelor care nu au foarte multe opțiuni de supraviețuire în afară de mila turiștilor care trec prin zonă.