Ameliorarea durerilor cervicale

Pentru că în această perioadă avem acces limitat la terapeuții preferați, iată câteva informații care te vor ajuta să înțelegi mai bine durerile cervicale și ce poți face să ameliorezi aceste dureri. Ameliorarea durerilor cervicale poate avea loc foarte rapid, atât timp cât cunoști cauzele și procedurile pe care să le aplici atunci când durerile sunt deranjante.

Dacă vorbim pe larg despre durerile cervicale, acestea pot apărea din mai multe cauze. Pornind de la afecțiuni medicale și până la anumite traumatisme sau activități care au afectat zona respectivă. Cea mai comună cauză o reprezintă prelungirea muschilor gâtului, a oaselor, tendoanelor și articulațiilor în activități ce au ca drept consecință suprasolicitarea musculară sau spasmele musculare cervicale.

Ca să fie mult mai ușor de înțeles, am împărțit principalele activități care au ca rezultat apariția durerilor musculare

  • Stres sau oboseală
  • Executarea unor exerciții fizice care solicită puternic zona superioară a coloanei
  • Dormitul într-o poziție necorespunzătoare sau folosirea unei perne foarte înalte.
  • Menținerea capului într-o poziție aplecată pentru o lungă perioadă de timp.

Nu trebuie să fim experți pentru a depista simptomele inflamației musculaturii cervicale, în cele mai multe cazuri există senzații inconfortabile în zona de bază a craniului si porțiunea superioară a umerilor. Astfel, mobilitatea gâtului scade și de cele mai multe ori se instalează cefaleea sau durerile de cap.

Cum ameliorăm durerile cervicale? Exerciții pentru combaterea durerilor.

Am pregătit un set de exerciții care te vor ajuta să reduci tensiunea din zona cervicală. Pun accentul pe musculatura umerilor, a gâtului și le poți face cu ușurință în propriul cămin. Este foarte important ca ordinea efectuării să se facă exact așa cum au fost recomandate.

  1. Împinge fruntea în palme și încordează muschii gâtului. Se poate repeta procedura de câteva ori, cu menținerea exercițiului preț de 10 secunde.
  2. Cu spatele drept, coborâm bărbia în piept cât de mult putem și începem rotirea capului în stânga și dreapta. Câte 5 rotiri complete în fiecare parte este suficient.
  3. Ținem spatele drept, deschidem picioarele și ridicăm umerii. Menținem poziția aproximativ 5 secunde și apoi relaxăm. În sensul acelor de ceasornic executăm mișcări de rotire a umerilor, cât și invers acelor de ceasornic. Putem repreta acest exercițiu de 5 ori.
  4. Musculatura gâtului este foarte implicată atunci când vorbim despre durerile cervicale. Aplecăm capul spre dreapta – stânga, în așa fel încât urechea să se apropie cât mai mult de umăr.
  5. Așezați-vă pe spate, genunchii îndoiți, cu sprijin pe tălpi, brațele îndoite și palmele la nivelul gâtului. Ridicăm lent capul de la podea, fără să tensionăm spatele. În această poziție executăm 3 respirații complete, după care revenim gradat la poziția inițială. Putem repeta exercițiul de 10 ori, fără pauză.
  6. Spatele drept și mâinile împreunate în spatele capului. Aplecăm capul în față și aplicăm o forță de tracțiune medie, astfel încât să să simțim cum se întinde coloana pe toată întinderea sa. Putem repeta acest exercițiu de 10 ori.

Să nu uităm că durerile cervicale erau considerate o problemă cauzată de îmbătrânire, dar stilul de viață modern, lipsa de odihnă suficientă, pozițiile incorecte în fața calculatorului, au condus la apariția acestor dureri de spate înca de la vârste foarte scăzute. Să ne revedem cu bine!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

× Programează-te!