Cum să deprinzi să stai în poziția corectă la birou? Poziția corectă la calculator.

Bine te-am regăsit! Astăzi, profitând de puțin timp liber, mi-am propus să discutăm puțin despre poziția corectă ce trebuie să o adoptăm la birou sau în fața calculatorului, răspunzând astfel întrebărilor venite în mediul virtual.

În rândurile de mai jos, îți explic care este poziția corectă și ce ar trebui să faci ca să-ți fie mai ușor să o menții.

Ține spatele drept sau cât se poate de drept. Știm că uneori pare dificil să ținem spatele drept o lungă perioadă de timp, nimeni nu oferă aceste sfaturi doar pentru cultură generală, ci efectiv să înveți să ai mult mai multă grijă de tine. Cum ar trebui, atunci, să stai în fața calculatorului când lucrezi, ca să te simți confortabil și să nu ai dureri? Din punct de vedere medical, pozițiile în care spatele formează un unghi de 135 de grade cu coapsele, exercită cel mai mic nivel de presiune la nivelul coloanei vertebrale. Scaunele ergonomice se pot ajusta foarte ușor la 135 de grade și este recomandată această setare atunci când petrecem foarte mult timp la birou. Când lucrezi, ca să fii productiv și să păstrezi o postură corectă, e suficient să ții spatele drept – adică nu cocoșat! – și înclinat la 100 – 110 grade sau să alternezi postura la calculator în unghi de 90 de grade cu cea de 100 – 110 grade.

Aliniază urechile cu umerii. Pare amuzant, dar dacă ții capul aplecat pui mult mai multă presiune pe gât. Tendința noastră este să ne aplecăm cu capul înainte atunci când atenția ne este concentrată pe monitorul unui calculator. Acest lucru obosește toată zona cervicală și în timp poate afecta vertebrele. Ca să eviți astfel de situații, asigură-te că monitorul se află la o distanță de o lungime de braț de ochi și privirea spre monitor să fie mereu în față, nu în sus sau jos.

Ține umerii relaxați. Poate și coatele, totul la 100-110 grade. Încheieturile trebuie să fie drepte, nu flexate, nu în sus sau jos. Ține genunchii îndoiți la 90 de grade, la același nivel cu coapsele sau poate chiar mai jos… depinde de confortul cu care ești obișnuit și cât de mult poți să ieși din această zonă.

Tastatura? Ce faci cu ea? Foarte simplu! Ține tastatura cât mai aproape, o înalți dacă stai ușor înclinat pe spate sau într-un unghi negativ față de tine, pentru a-ți putea menține încheieturile cât mai drepte.

Poți să folosești un reminder care să te îndemne să îți verifici poziția corporală la un anumit interval de timp. Folosește o extensie specială pentru tastatură, în acest fel îți vei putea relaxa antebrațele și umerii în timp ce lucrezi, fără să exerciți presiune asupra încheieturilor. Fă mici pauze de 1-2 minute la fiecare 30 de minute.

Pe lângă problemele generate de timpul îndelungat petrecut la birou, o poziție incorectă a corpului în fața calculatorului generează o serie de alte efecte negative: dureri lombare cronice, dureri de gât și ceafă, varicoză, nivel ridicat de stres, sindrom de tunel carpian, digestie proastă, oboseală.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

20 − fourteen =

× Programează-te!